Роксолана Скуратко
21 століття або століття можливостей. У сучасному світі неможливе стає цілком можливим. Хто б міг подумати, що в майбутньому за допомогою невеличкого гаджета вже за лічені хвилини ти будеш в курсі всіх подій. Але це й справді так. Змінюється абсолютно все, тому й, зрозуміло, не стоїть на місці й журналістика. Газети по трошки уступають місце «молоді» - інтрнет-виданням. Про останні й хотілось би сьогодні поговорити.
21 століття або століття можливостей. У сучасному світі неможливе стає цілком можливим. Хто б міг подумати, що в майбутньому за допомогою невеличкого гаджета вже за лічені хвилини ти будеш в курсі всіх подій. Але це й справді так. Змінюється абсолютно все, тому й, зрозуміло, не стоїть на місці й журналістика. Газети по трошки уступають місце «молоді» - інтрнет-виданням. Про останні й хотілось би сьогодні поговорити.
Інтернет-ЗМІ зараз, як то кажуть: «До
кольору, до вибору», але чимало з них є маловідомими, а деякі вже встигли
отримати погану репутацію та втратити довіру читача. Та зараз хочу проаналізувати
два достатньо різні видання: «IPress» та «ВВС
Україна», адже обидва заслуговують неабиякої уваги.
«IPress»
Навесні 2012 року розпочинається історія
цього інтрнет-видання, головним редактором сторінки стає Максим Детинченко.
Вражає, але щомісяця «IPress» відвідує
близько 1 180 735 читачів. Окрім цього варто зазначити, що видання є
в доступі як українською, так і російською мовами.
Отож, як тільки заходиш на сайт, перше,
що впадає у вічі – посилання на соціальні мережі «IPress»: фейсбук, твітер, ютюб, вконтакті і навіть
однокласники, в яких, здавалося вже майже ніхто і не сидить. Одні скажуть:
«Нісенітниця! Для чого стільки соцмереж?», а відповідь же очевидна, видання
подбало про кожну вікову категорію, адже саме відповідно до віку та оточення,
люди й сидять у тій чи іншій мережі. Тому в цьому плані ЗМІ, як то кажуть,
вгадало.
«IPress» оновлює новини кожних 10-15 хвилин і пропонує
своїм читачам 9 рубрик, серед яких: політика, бізнес та фінанси, суспільство,
технології, спорт, відпочинок, здоров’я, «Igood Deal» і навіть «Ishop». Та все ж хотілось би зупинитись на двох останніх,
оскільки саме вони є в певній мірі родзинкою інтернет-видання. Що ж це за
чудо-рубрики? Як пишуть самі представники «Igood Deal»: «Ми зібрали в одному розділі найкращі пропозиції
для того, щоб ваша подорож стала незабутньою!». У цьому розділі можна придбати
без зайвих турбот будь-які квитки: авіа чи ЖД або забронювати готель для роботи
чи відпочинку, більше того у рубриці можна навіть відслідкувати усі акції чи
знижки та бути в курсі усіх топ-пропозицій. Тож «Igood Deal» справжня новинка серед
інтернет-ЗМІ, але така ідея є цілком вдалою та потрібною в наш час.
Щодо рубрики «Ishop», то працює вона впринципі за тією ж схемою, що й
попередня. Головне завдання обох – якомога зручніше для людей. У так званому
«ЯМагазині» можна знайти той товар, який тобі потрібен і зрозуміти, де варто
його купляти, адже саме в цьому розділі запропоновані усі можливі варіанти
магазинів та цін, від найнижчих до по-справжньому захмарних.
Обидві рубрики нетипові для
журналістських видань, але, безумовно, цікаві та заслуговують право на «життя».
Окрім спеціальних рубрик на сайті можна
перечитати блоги журналістів, підприємців з досвідом чи звичайних людей, яких
просто цікаво читати, або ж переглянути спецпроекти «IPress».
Зовнішній вигляд сайту, безумовно,
заслуговує уваги, адже все виконано у біло-червоних кольорах, які роблять його
по-справжньому стильним. Якщо ж говорити про ресурс загалом, то все виконано в
мінімалізмі, який додає виданню строгості та чіткості.
«ВВС Україна»
Українська служба BBC старша від «IPress» на цілих 20 років. Її історія бере свій початок ще
у 1992 році, саме тоді ВВС Україна почала своє мовлення, яке тривало до 2011
року, після ж залишився лише сайт. Видання є в доступі і українською і
російською мовами.
Не просто так в народі мовиться:
«Встречают по одёжке..», саме тому і є таким важливим перше враження. Зовнішній
вигляд сайту відразу ж асоціюється зі словом «мінімалізм». Білий фон та чорні
літери – справжня «класика». І лише назва видання знаходиться на невеличкій
червоній смузі, яка просто не може не впадати у вічі.
«ВВС Україна» висвітлює події нашої
держави та світу кожних 15-20 хвилин. Інтернет-видання пропонує своїм читачам
такі наступні рубрики: новини, світ, Україна, політика, економіка, суспільство,
наука, здоров’я, спорт, а також цікавою і нетиповою є рубрика ВВС журнал. Саме
в цьому розділі щоденно публікуються матеріали-відповіді на цікаві запитання:
«Звідки виникла звичка носити одяг?», «Яким буде світ, якщо всі стануть
вегетаріанцями?», «Чому поріз папером такий болісний?». Можна посперечатись,
такі дивні але водночас інтригуючи запитання турбували багатьох.
Не менш оригінальним є розділ «Фото
дня», у якому щоденно постяться найяскравіші фото, що здатні вразити і
здивувати навіть найпасивнішу людину.
Щоправда дивує один момент, видання
приділило для своїх соцмереж достатньо непомітне місце, не кожен зможе відразу
знайти посилання на їхній фейсбук, вконтакті, ютюб і так далі.
Якщо ж говорити про щоденну кількість
відвідувачів ВВС, то їх близько 300 000, і така
цифра не повинна дивувати, адже на сторінках цього ЗМІ кожен може віднайти для
себе щось цікаве та важливе.
Висновок
Говорити про переваги одного видання над
іншим було б некоректно, адже для кожного, як то кажуть, своє. Порівнювати між собою
такі видання як «IPress» та «ВВС Україна» не
варто, адже в кожного є свої переваги та недоліки, кожне має свою «родзинку» та
«фішку». Зрештою, кожне розраховане на свого читача. Але з впевненістю можна
сказати одне, обидва видання справжні «гіганти» й гідні звання українських ЗМІ.
Немає коментарів:
Дописати коментар