Рубрики

Анонс проекту


вівторок, 1 листопада 2016 р.

До побачення, телебачення !

                                                                            Алла Гунченко
                                                                           1 листопада
Всі погодяться, що телебачення відіграє важливу роль у нашому житті, по крайній мірі колись так було. Це одне з основних джерел інформації,  яке тримає в курсі всіх важливих новин, розважає, дає багато пізнавальної, актуальної, корисної, цікавої, унікальної інформації. Але не в нас, не в Україні.
Важко визнати той факт, що наше телебачення деградує і дуже швидко. Не встигнувши прийти додому після тяжкого робочого дня  більшість українців вмощуються на свої дивани і хапаються за пульти від телевізора. Втомлені від політики, вбивств, скандалів та вічно складної економічної ситуації в України вони починають активно підшуковувати чергову порцію телевізійного «мила» або недалеких «скетчкомів». Щодня з екранів телевізорів "рожеве болото" сповнене безглуздою яскравою мішурою ллється в їх вуха та очі. Максимум зображення, мінімум сенсу.  

А ще якихось 20 років тому на початку становлення української незалежності існувало близько трьох каналів, але незважаючи на це, всі вони задовольняли потреби глядачів «від малого до великого». А сучасне українське телебачення – це лише засіб розважати примітивну публіку примітивними програмами та серіалами, більшість яких є адаптованими форматами світових передач. 
Під приціл моєї критики потрапили проекти телеканалу ТЕТ, такі як «Віталька», «Кухня», «Країна У», «Дамочки рулять», «Світлофор», «Два батька і два сини», «Мода народу», «Дурнєв+1», «Голі і смішні», «БарДак», «У ТЕТа мама/У ТЕТа папа»,  «Богиня шопінгу», «Дайош молодьож».
На перший погляд популярний, цікавий медіапродукт, розважально-жартівливого характеру, але якщо проаналізувати глибше не лише з точки зору журналістики, а й психології та моралі, можна дійти висновку, що на глядачів спрямована жорстка пропаганда. Пропаганда:
1) розбещеності, вульгарності, збочень, вільних відносин;
2) дурості, інфантилізму, егоїзму;
3) культу грошей, жадібності;
4) насильства, жорстокості, агресії;
5) порушення соціальних норм;
6) девіантної поведінки, наркоманії, злочинів.
Окрім цього майже всі програми базуються на демонстрації низького рівня життя в Україні, неграмотності українців, проблемі алкоголізму, безробіття та дозвільного способу життя. Не говорячи вже про те, що майже половина контенту телеканалу – російські проекти.
Хто складає аудиторію ТЕТ? Прийнято вважати, що основна глядацька аудиторія розважальних каналів – це домогосподарки та пенсіонери, але насправді це не так, розважальні канали дивляться абсолютно всі так звані соціальні групи населення: від малих до великих. І коли дорослі спостерігати та аналізувати поведінку та вчинки героїв можуть адекватно, то діти, дивлячись на підлітка, який  прогулює школу, вживає алкоголь, постійно свариться з батьками будуть думати що це норма.
Сучасний стан національного розважального простору, зокрема телебачення можна назвати не інакше, як деградацією. Деградує телебачення, а значить деградує і свідомість кожного, хто залишається більшість свого вільного часу біля «блакитних» екранів. Інтелектуальна публіка вже давно втекла від екранів телевізорів до комп’ютерних моніторів, де кожен сам для себе може обирати, що дивитися, фільтрувати інформацію та медіапродукти, які потрапляють до їх голів та впливають на свідомість.
Наостанок хотілося б додати, що хочеться щоб якомога швидше  сегмент українського телепростору поповнився якісними розважально-інформаційними телепередачами і брав приклад із світових популярних каналів таких як «Animal Planet», «Travel», «Eureka TV», «Discovery» та «RTL», які орієнтовані на сучасного високорозвиненого глядача, адже розважати можна не лише фальшивим сміхом та примітивним глузуванням, але й пізнавально-інтелектуальними передачами.

Немає коментарів:

Дописати коментар