2 листопада
Я вирішив проаналізувати два видання, які мають різну редакційну політику
та аудиторію. Сучачна спортивна журналістика розвивається через призму своїх
фінансових можливостей. Особливо в останні роки її прогрес зупинився через
війну, яка підірвала інтерес до спорту у декілька разів. Також загальмувалось
створення тематичних спортивних сайтів, окрім футбольних. Тобто, українському
читачеві важко знайти інформацію про улюблену хокейну, баскетбольну чи
гандбольну команди.
“Football.ua” заснували у 2006 році. Це був перший в
Україні футбольний сайт, через що дотепер він зберігає найвищі рейтинги. “Eurosport” – це сайт
однойменного телеканалу, з’явився у 1998 році. На пострадянському
просторі використувує лише один домен “.ru”. Також сайт
доступний польською, англійською, іспанською, французькою, італійською,
китайською, португальською та турецькою мовами. “Football.ua” виходить у
світ тільки однією мовою – російською.
Якщо у футбольного сайту є свої конкуренти, які наздоганяють за кількістю
аудиторії, то у “Eurosport” аналогів на усьому пострадянському
просторі немає. Адже сайт висвітлює інформацію про усі види спорту (футбол,
хокей, теніс, велоспорт, авто-мото, баскетбол, кінний спорт, бокс, снукер).
Тому варто ці два сайти розрізняти як футбольний ресурс та спортивний
ресурс. Рубрикація “Football.ua” – це поділ
футболу за країнами (Англія, Україна, Іспанія, Італія, Франція, Німеччина). На
“Eurosport” рубрики поділені за видами спорту, які я перелічив
вище.
Скрін сайту “Football.ua”
Якщо “Football.ua” нагамається не додавати до тексту фото
або відео, то “Eurosport” навпаки робить на цьому акцент.
Особливо популярні на останньому сайті зараз “вставки” з Twitter та Facebook чи різні інфографіки. Це
дозволяє менше витрачати часу на оформлення новини та оперативніше її випускати
у світ. А ось футбольний сайт не полюбляє подібну практику: у новинах на сайті
лише текст з максимум одним фото. Усе починається із заголовків, які на
футбольному сайті звучать так: “Той прокоментував…”, “Той розповів…” чи “Тамтой
перейшов”. На “Football.ua” діють шаблонно, забуваючи про
будь-який креативний підхід. А ось “Eurosport” рясніє
незвичайними заголовками. Ось прочитайте: “Воротар “Спарти” сказав
жінці-арбітру, що її місце на кухні, але потім вибачився” або “17-річна дівчина
забила нереальний гол з центра поля на ЧС та стала найпопулярнішою у школі”. Різницю
видно одразу. І, що цікаво, такий підхід не зменшує інформативність новини, а
робить її зручнішою та легшою для читача. Також сайти відрізняються структурою
побудови самих текстів новини. “Football.ua” намагається
додавати більше бекграунду або передісторії, коли “Eurosport” вважає це
необов’язковим і дає максимум два-три речення окремими
тезами для інформування читача.
Скрін сайту “Eurosport”
Гіперпосилання “Football.ua” використовує рідко, найчастіше це
посилання на джерело та об’єкт новини (клуб, гравця) під новиною. “Eurosport” ж обов’язково дає у
тексті посилання на джерело і може зробити перелінкування на іншу новину або
статтю, що стосується об’єкта новини. В обох сайтах є пошук,
через який можна не просто знайти потрібну новину, але й тег людини чи клубу,
що шукаєте. Якщо говорити про інтерактивність, то, звичайно, вона краща у “Eurosport”, адже вони
дають більше цікавої та неординарної інформації, яку профільтровують для
читача. А “Football.ua” намагається підкупити оперативністю інформації,
яка часто не актуальна для аудиторії. У футбольного сайту трафік є найвищим в
Україні. “Eurosport” ж відстає через непопулярність
російського домена. Також сайт є лише філіалом сильного телеканалу, тому не
ставить перед собою цілі високих рейтингів.
Загалом, інтернет-ресурси є несхожими за багатьма параметрами. Скоріш за
все, вони й існують кожен для своєї аудиторії. Сучасні тенденції дають більше
можливості встановитись на ринку таким ресурсам як “Eurosport”, однак
оперативність та всеохопленість однієї тематики робить “Football.ua” лідером
спортивного трафіку на сьогоднішній день.
Немає коментарів:
Дописати коментар